AMSTERDAM - OKOLIE

13.07.2019

Už vieš, že centrum Amsterdamu je čarovné, ale niesmem zabudnúť ani na to čo je len o kúsok ďalej. Práve tie Holandské mestečká ma úplne dostali do kolien a okamžite som googlila, koľko stojí domček v tej oblasti.

Ale začnem postupne, keďže sme prišli do Amsterdamu na predlžený víkend, tak sme museli vymyslieť čo v nedeľu, lebo vtedy bolo veľa obchodov zatvorených a Amsterdam trochu utíchol.

Nedeľu sme strávili výletom po okolitých mestečkách. Najskôr sme sa dostali na druhú stranu Amsterdamu, trajektom, ktorý ide každých 5 minút. Hop on hop off bus nás zaviezol do nádherného mestečka Zaanse Schans, kde už pri vystúpení bolo všade cítiť čokoládu.

Výlet sme objednali dopredu cez najlepšiu appku na výlety po celom svete, Get your guide. Link na tento výlet nájdeš keď klikneš na obrázok.

Zaanse Schans je známe svojimi veternými mlynmi, ktoré sú neskutočne fotogenické, výrobou pravých holandských drevákov a čokoládou.

Ja som práve tu prvýkrát videla a kráčala po zdvíhacom moste. Celý most sa zrazu pred mojimi očami začal zdvíhať až priam do pravého uhla, a to len kvôli malej loďke, ktorá sa ho snažila podplávať. Už len to bol pre mňa zážitok ako z Matrixu.

Po prechádzke a fotení po Zaanse Schans sme zasadli na vytúženú čokoládu so šlahačkou. Ale po tom prišiel čas aby sme pokračovali v našej ceste.

Ďalšou zástavkou bol Volendam, mesto, do ktorého som sa okamžite zamilovala. Nádherné až priam rozprávkové domčeky boli vedľa seba poukladané v každej uličke a tvorili nádhernú scenériu. Popri demčekoch, samozrejme tiekla voda, ktorá ústila v prístave. Prístav plný plachetníc, obchodíkov a reštaurácií dotvárala prímorská hudba a vôňa dobrého jedla.

Vo Volendame sme strávili len pár hodín a vrátili sme sa do Amsterdamu. Keď náš autobus zastavil pri najvyššej budove, ADAM Lookout, rozhodli sme sa ešte pozrieť na Amsterdam zhora.

Vyšli sme výťahom, v ktorom sa nám zatočila hlava, kedže výťah bol aj so svetelnými efektami. A keď sme vyšli až na vrchol tejto veže, nabrali sme odvahu o ktorej sme ani netušili, a kúpili sme lístky aj na najvyššie položenú húpačku v Európe. Húpali sme sa cez okraj mrakodrapu a Amsterdam mali pod nami ako na dlani.

Amsterdam si ma získal a už teraz viem, že sa tam určite ešte vrátim. A možno aj dvakrát.

Ak by si mal akékoľvek otázky, pýtaj sa tu v komentári alebo mi napíš správu na Instagrame, nájdeš ma ako @papcifusek

Instagram: @papcifusek            mail: papcifusek@gmail.com
Vytvorené službou Webnode
Vytvorte si webové stránky zdarma! Táto stránka bola vytvorená pomocou služby Webnode. Vytvorte si vlastný web zdarma ešte dnes! Vytvoriť stránky