PATRÍ KRÉM S OCHRANNÝM FAKTOROM LEN NA PLÁŽ?

05.06.2020

Posledné týždne som sa začala sústrediť na skincare a celkovo na starostlivosť o pleť, možno aj o čosi viac ako o dekoratívnu kozmetiku. Ale keď sa tak nad tým zamyslíte, ak máte krásnu a zdravú pleť, tak líčenie ide oveľa jednoduchšie a vo finále, ak máte krásny základ tak máte vyhraté.

Preto som sa rozhodla, podeliť sa s vami o pár rád a zaujímavostí, ktoré som doteraz nazbierala a s mojou starostlivosťou o pleť mi veľmi pomohli.

Hlavným a asi najdôležitejším je to, že zmena nepríde po dvoch dňoch a ak chcete mať pleť krásnu a zdravú, musíte sa o ňu starať 24/7.

Môj deň začína v kúpelni a prvým krokom je u mňa vždy micelárna voda. Pomocou tampóniku si s ňou "umyjem" celú tvár. Micelárnu vodu používam aj keď mám makeup, ktorý potrebujem najskôr odlíčiť, ale aj keď mám pleť bez makeupu. Micelárnu vodu zvoľte takú, ktorá vám vyhovuje a zbytočne nevysušuje.

Dva krát denne si pleť čistím čistiacou emulziou značky Cerave. Tento čistič je vhodný pre normálnu a suchú pokožku, takže mne úžasne vyhovuje. Po použití máte pocit dokonalej čistoty. Značka Cerave má viacero čistiacich produktov, tak už si len musíte vybrať ten najvhodnejší pre vás. Čo sa týka čistenia pleti, veľa ľudí robí chybu, že celé čistenie im trvá asi tak 10-20 sekúnd, za ten čas nie je možné vyčistiť pleť dôkladne ani to nestačí aby aktívne látky v čističi zapôsobili. Aby ste zabezpečili dôkladné vyčistenie pleti, dodržujte 60 sekundové pravidlo. Najskôr som si musela vždy nastaviť časovač, ale uvidíte, že časom to budete robiť automaticky a tú minútku len pre vás si budete užívať.

Keď je moja pleť dokonalo čistá, ďalší krok je hydratácia. Hydratácia je veľmi dôležitým krokom, po celý rok a pre všetky typy pleti. Na hydratáciu odporúčam hydratujúci krém, a už podľa toho, aký typ vám vyhovuje by som volila buď hutnejší alebo ľahší krém. Ja osobne mám niekedy suchšiu pleť a tak radšej používam mastnejšie alebo hutnejšie krémy. Krémy rada striedam a tak vám neodporúčim určitý krém, avšak poradím len, že do dobrého hydratujúceho krému sa oplatí investovať. Skúste napríklad značky Neutrogena, Bioderma alebo Cerave. Ak máte odskúšaný nejaký výnimočne dobrý hydratujúci krém, budem rada ak sa podelíte a napíšete mi.

Po hydratácii, to väčšina zabalí a buď je v tomto momente ready-to-go, alebo začína s líčením. Ale to predsa vôbec nie je koniec! Každé ráno by sme mali po hydratácii myslieť aj na ochranu pokožky. Pokožka je každodenne vystavená slnečnému žiareniu, ktoré bez ochrany nepriaznivo vplýva na pokožku. Každý jeden deň, by sme mali používať ochranný krém na pleť.

Ak ste teraz prevrátili očami a povedali si, že ja sa neopálim ani keby pálilo slnko ako na Sahare, tak niečo vám prezradím. Slnečné žiarenie sa skladá z dvoch zložiek, UVB a UVA. A intenzita slnka sa nemôže merať len podľa toho či vás opáli alebo spáli.

UVB je druh žiarenia, ktoré vyvoláva v tele tvorbu vitamínu D, ktorý nám pomáha budovať imunitný systém a dokonca aj pomáha rastu kostí. Avšak žiarenia UVB potrebujeme veľmi málo aby malo na nás blahodárne účinky. Intenzita UVB lúčov závisí od ročnej doby a aj časti dňa, a áno, následky tohto žiarenia je tá krásna hnedá pokožka. Ale na druhej strane...

UVA žiarenie, je nie až tak príjemné, kedže produkuje v tele enzýmy, ktoré rozkladajú kolagénne vlákna a zjednodušene povedané, pokožka stráca elasticitu a tvoria sa vrásky. Intenzita UVA žiarenia sa veľmi nemení počas roka a veľké množstvo preniká aj počas zamračeného dňa či počas zimy. Na moje veľké prekvapenie som pri študovaní zistila, že až 60% UVA žiarenia preniká aj cez okenné sklo.

Verím, že som vás už aspoň trochu presvedčila, že krém s ochranným faktorom nie je len na pláž a tiež, že je vhodné, teda až žiadúce sa natierať aj keď je vonku zamračené a to aj v zime. Ak by ste stále váhali, tak si pozrite fotografiu tváre kamionistu, ktorý celý život sedel za volantom a slnko mu svietilo len na jednu stranu tváre.

Tak, myslím, že teraz ste už dostatočne presvedčení a tak začnete doma prehladávať skrinky, či vám z leta zostal nejaký "opaľovák". A keď by ste ho našli, skontrolujte veľmi dôležitú informáciu, a to či je ochrannou proti UVB aj UVA lúčom, pretože väčšina klasických krémov túto informáciu ani neuvádza.

Ak by ste zistili, že doma už nemáte žiadne zásoby alebo vaše "opaľováky" zo skrinky nemajú ochranu proti obom žiareniam, odporúčam investovať do nového krému, verím, že ho budete používať ako ja každodenne a tak to bude dobrá investícia. Ja osobne používam viac druhov, ale veľmi sa mi osvedčili Cerave hydratačný pleťový krém s SPF 25, Neutrogena hydratačný pleťový krém s SPF 25 a Sundance Med Ultra Sensitive gélový krém na opaľovanie s SPF 50.

Práve ste dočítali zhrnutie mojej rannej skin care rutiny. Verím, že vám tento článok dal užitočné informácie, ktoré vám pomôžu ku krásnej a hlavne zdravej pleti. Ak by ste mali záujem, témou ďalšieho článku môže byť moja večerná skin care rutina. Napíšte mi ak by ste chceli viac z tejto témy a tiež ak máte nejaké informácie. Zatiaľ vám prajem krásny deň. ❤️

  • tento článok vznikol v spolupráci s BENU LEKÁREŇ


Instagram: @papcifusek            mail: papcifusek@gmail.com
Vytvorené službou Webnode
Vytvorte si webové stránky zdarma! Táto stránka bola vytvorená pomocou služby Webnode. Vytvorte si vlastný web zdarma ešte dnes! Vytvoriť stránky