TURECKO - ÚVOD

05.08.2019

Toto pobrežie poznám už zo všetkých strán a cítim sa tu ako doma, už 6 rokov tu trávim každé leto a dnes som sa rozhodla vám to trochu priblížiť. Prešla som už skoro každé mestečko po ceste z Antalye po Alanyu, áno sú to dve rozdielne mestá, ale majú podobný názov...

Lekcia č. 1 : Tam kde je letisko a pristávajú lietadlá z Bratislavy aj z Viedne je ANTALYA. Dlhší názov, tak som si to najskôr pamätala ja.

Lekcia č. 2 : Ak máte transport z letiska na hotel, na 90% pôjde smerom na ALANYU. Kratší názov.

Najčastejšie slovenské cestovky ponúkajú ubytovanie v Side, Kumköyi či Titreyengöli, áno to posledné mestečko má najlepší názov na pobreží.

Celé pobrežie tvorí hotel za hotelom ale dosť záleží na tom v ktorom meste ste ubytovaní. Napríklad, ak ste si vybrali jeden z obrovských hotelov v Kizilote, mám nie moc dobrú správu...

V meste Kizilot sa totiž to okrem hotelov, cesty a pláže nenachádza NIČ. Ak ste si chceli zájsť na večernú prechádzku po meste, musíte si budˇstopnúť dolmuš, čo je malý autobus alebo zavolať taxík, asi najlepšie do Side.

V Turecku som bola už nespočetné krát, niekoľko krát v hoteli, raz v hoteli z tábora, a potom ešte veľa krát ako doma.

Najskôr sme tu fungovali ako turisti ale postupne z nás opadol strach z tureckých ciest a prenajali si aj auto, pred 6 rokmi sme mali jedinú možnosť byť online keď sme sadli v meste do kaviarne, teraz máme doma wifi aj jednu prenosnú...

Za ten čas sme pochodili celé pobrežie, zvykli si na tunajšie zvyky a našli svoj režim. Vybavili neuveriteľné veci, behali po úradoch a bankách, našli najlepšie potraviny...

Nič z toho nebolo len tak zo dňa na deň. Veľa nás to tu naučilo a myslím, že prišiel čas posunúť moje skúsenosti ďalej.

Čo sa týka Turecka, by som vedela asi napísať už aj celú knihu ale aspoň na začiatok, túto sériu rozdelím podľa pobrežia na pravdepodobne 5 častí.

Antalya ako "hlavné mesto" pobrežia, Manavgat ako veľká brána do známeho Side, Side ako historické a obchodné centrum, Avsallar ako môj domov a Alanya ako ohraničenie tohto pobrežia.

Určite ocením ak by ste mi svojími otázkami pomohli zistiť čo vás zaujíma a verím, že keď sa po prečítaní týchto článkov vyberiete do Turecka na dovolenku, nič vás neprekvapí.

Svoje otázky môžete písať sem priamo do komentára alebo mne do správy na Instagrame, nájdeš ma ako @papcifusek


Instagram: @papcifusek            mail: papcifusek@gmail.com
Vytvorené službou Webnode
Vytvorte si webové stránky zdarma! Táto stránka bola vytvorená pomocou služby Webnode. Vytvorte si vlastný web zdarma ešte dnes! Vytvoriť stránky