ÚPRAVA FOTIEK - FASHION 

01.05.2019

Týmto článkom začínam novú tému, ktorú na tomto blogu budeš môcť čítať. V tejto časti budú rôzne články o fotkách, videách čí instagrame, ktorý je pre mňa každodennou činnosťou. 

Verím, že ti tieto články pomôžu a tiež aj mňa posunú ďalej. Tak začnime, v tomto článku nájdeš:

  1. Postup pri úprave fotky
  2. Odporúčané aplikácie 
  3. Príklady fotiek 

Tak teda ako urobiť z obyčajnej fotky, fotku ktorá zaujme a je instagram-worthy? 


Samozrejme, začína to už pri fotení, musíš myslieť na správnu pózu, prostredie, svetlo či výraz tváre. Je toho veľa a preto by som o tom napísala aj celý článok, ak by ťa to zaujímalo. 

Pri fotení ti odporúčam odfotiť aspoň tak milión fotiek, aby si našiel tú jednu dokonalú. Toto fotenie bolo veľmi rýchle a tak sme mali dokopy asi 8 fotiek. Avšak vybrala som fotku ktorú vidíš hore vľavo. 

Fotka sa mi páčila, ale vyzerá celkom obyčajne, jednoducho a má zopár nedokonalostí, tie sa však dajú veľmi rýchlo odstrániť, 

Najskôr si v mojom priečinku nájdem aplikáciu Facetune 2, čo je bezplatná verzia appky Facetune, podobná appka sa dá stiahnuť aj na Google Play pre Android. Nahrám vybranú fotku a začnem s prvým krokom.  

Retouch, kde použijem funkciu Details, pre zvýraznenie okuliarov, nohavíc, nápisu McDonalds, kabelky či bundy. Potom použijem moju oblúbenú funkciu Glow, ktorá nádherne rozžiari každú fotku. Zakaždým upravím intenzitu tohto nastavenia a pokračujem ďalej  v časti Reshape, kde upravím napríklad nepekne vyčnievajúcu bundu, jemne zúžim pás a upravím aj tvár, vlasy, nos či bradu. Využívam na to funkciu Refine.

Ak si to fotka vyžaduje, v tejto aplikácii ešte upravím v časti Adjust svetlo, kontrast, svetlé či tmavé časti a podobne. V tomto prípade, som tento krok preskočila a pokračovala do druhej aplikácie a to Lightroom CC

Na tejto aplikácii je úžasné to, že si upravíš fotku pár krát a potom si dokážeš vytvoriť svoj PRESET pomocou ktorého upravíš ďalšie fotky rovnakými nastaveniami. Na druhom obrázku vidíš výber z mojich Presetov ktoré som postupne vytvárala. Každá fotka má iné svetlo, farby... a preto sa nedá použiť jeden na všetky. 

Pri tejto fotke som použila. môj Preset BLUE SKY, ktorý krásne zvýrazní modrú farbu, či už vody alebo neba a tiež dokonalo zvládla žltú farbu na mojej bunde. Je možné, že po použití presetov je fotka dokonalá a už nepotrebuje žiadnu úpravu ale niekedy treba upraviť svetlo či odtiene farieb. 

Samozrejme každá fotka je jedinečná a tak sa musíš sústrediť na to, čím je zaujímavá a nechať to vyniknúť. Upraviť fotku dokáže každý, ale upraviť ju poriadne chvílu trvá, takže nevzdávaj to a tvoje fotky budú okamžite vyzerať úžasne. 

Ak si sa dočítal až sem, tak ti veľmi ďakujem za pozornosť a urobí mi radosť ak mi necháš svoj názor, či už priamo tu, alebo na mojom Instagrame. 

Nakoniec si môžeš pozrieť pár rozdielov pred a po úprave pomocou mojich Presetov.

Instagram: @papcifusek            mail: papcifusek@gmail.com
Vytvorené službou Webnode
Vytvorte si webové stránky zdarma! Táto stránka bola vytvorená pomocou služby Webnode. Vytvorte si vlastný web zdarma ešte dnes! Vytvoriť stránky